Wednesday, February 13, 2008

Asti rätt

Pesamuna lasteaiarühma õpetajaabil oli täna sünnipäev. Selline tore vanem proua. Et mul on veel hästi meeles jõulukinkide otsimise raske ülesanne, siis seekord võtsin julguse kokku ja läksin kergema vastupanu teed: kudusin kingiks pitsilise õlasalli. Tegelikult hakkasin ma mustrit valima juba mõnda aega tagasi. Neid on mul kogunenud juba paras kogu, nii tasulisi kui tasuta, üks ilusam kui teine. Ometi jõuan ma alati selleni, et kõige ilusam on ikkagi Pääsusaba! Oligi kindel plaan jälle seda kududa, aga kuduisu puudumise tõttu lükkasin alustamist muudkui edasi. Õigesti tegin, sest uut Käsitööd lapates jäi kohe silma ja võlus jäägitult sealne pitssalli muster Aet'ilt. Nii saigi see üles loodud. Tulemus on mu meelest kaunis, vähemalt mina olen selle mustri lummuses ja saaja paistis ka väga rahul olema.

(klikitav pilt)


Muster: ajakirjast Käsitöö Kevad 2008
Lõng: Novita Florica 100% vill 50g=175m; kulus 4 tokki (vast mingi 5g jäi järgi)
Vardad: nr. 3.00mm
Märkused: Väga kaunis muster, jääb kergesti pähe, aga on paljude kokkuvõtmistega, seega kulub pisut rohkem aega ja lõnga. Suts monotoonne ka, igav hakkas kududes (seepärast eelistan ma mitmetest erinevatest mustrijuppidest pitssalle), aga ilu nõuab ju ohvreid. Ridu 29-48 kudusin läbi vist 7 korda, servapitsi 11 rida, 12.-l võtsin kokku. Salli suuruseks tuli 200x100cm!
Nagu ikka juhtub minuga äpardusi. Seekord panin puusse aja arvestamisega: olin surmkindel, et 13.02 on neljapäev ja sättisin oma kudumist selle järgi. Esmaspäeva hommikul tabas mind kalendrisse vaadates šokk, sest õige päev on ju kolmapäev. Nii ma siis kudusin 2 päevaga end oimetuks ja tööd käest pannes olid käed suisa tundetud. Venitasin salli kuivama täna öösel kell 2. Tegelikult aga oli õnn, et aega väheks jäi. Silma järgi olin arvestanud, et peaks veel ühe mustrikorra kuduma, aga lihtsalt ei jõudnud enam. Ja jumal tänatud, et ei jõudnud, sest sall oleks tulnud põlvini. Edaspidiseks olen juba targem selle lõngaga, oskan arvestada, et ta venib ikka jubedalt märjaks tehes. Tubli kolmandik tuli juurde! Aga väga sobilik lõng pitssalliks, pehme, siidine, kerge - sall jääb väga ilus ja õhuline.

Kuidagi on nii läinud, et igat pitssallimustrit olen ma kaks korda kudunud ja ei jää vist see ka erandiks. Tahaks kunagi endale teha mõnest imepeenest lõngast, sest peenemaga on mu meelest see muster veel ilusam ja õrnem.

No comments: