Wednesday, October 1, 2008

Heartland rätt

Mul oli silm sellele mustrile peale pandud juba ammu enne seda, kui see disainer Evelin Clark'i lehel vabalt saadavale tuli. Aga mul oli kinnisidee, et see peab saama tumepruun, et sobiks minu mantliga. Nagu ikka sel puhul, kui mõtled midagi liiga täpselt välja, on raske, kui mitte võimatu seda teostada. Nii ma siis olen peaaegu aasta otsinud mõrušokolaadi tooni peent lõnga. Ja nüüd lõpuks tuli neid müügile korraga lausa 4 erinevat sorti. Jälle häda, valik liiga suur! Läksin poodi järgmisel päeval lausa tagasi, mantel seljas, et ikka õige saaks.



Muster: (pdf-failina) Heartland Shawl Evelin Clark'ilt
Lõng: Merino Silk Hjertegarnilt 60% meriini, 20% bambus, 20% siid 50g = 150m; kulus õige pisut alla 3 toki (tegelikkuses tumedam kui pildil)
Vardad: 3,5mm
Märkmed: Esimene üllatus oli see, et lõng, mis tokis tundub üsna peen, muutus kuduma hakates kohevaks ja jämedamaks. Seepärast vahetasin peale esimest skeemi esialgselt võetud nr 3 vardad suuremate vastu. Pärast venitust on sall aga mõnusalt peen ja õhuline.
Suurus 185x83cm. Algul kordasin teist mustriskeemi 5 korda. Tahan rätti kanda ümber kaela keeratuna, seega ei tahtnud väga suurt. Paraku tuli rätik sedasi juba venitamata kujul üsna viimsel piiril paras. Otsustasin ikkagi ühe mustrikorra vähem jätta, seega tuli 53 rida üles tõmmata. Kui 5 mustrikorraga kulus peaaegu 4 tokki lõnga, siis 4 mustrikorraga jäi isegi 3 tokist pisike 3cm suurune kerake. Uskumatu kui palju need viimased read ikka lõnga neelavad. Nüüd saan järelejäänud lõngast kas sõrmikud või randmesoojendajad või äkki lausa bareti juurde...

No comments: