Saturday, October 25, 2008

Õige Eesti mehe müts

Mul on omad kiiksud. Üks on see, et müts (ja kindad ja sallid) peavad üleriidega komplekti moodustama. Näiteks värvi poolest. Hädapärast ajab mõni neutraalselt mittemidagiütlev peakate ka asja mitme üleriide juures ära, aga kuna mütse on nii tore kududa, siis miks mitte neid huvitavamaid ja pretensioonikamaid teha. Ses mõttes huvitavaid, et kududa oleks nauditav. Ja ses mõttes pretensioonikaid, et kõlbab vaid ühe asja juures kanda. Seega, uus jope = uued aksessuaarid.

(Klikitavad pildid)


Muster: Halliste kindamuster, kaheksakandade ja ristidega, raamatust Mulgi kindad.
Lõng: oranž - Grignasco Flavia Baby 100% meriino 50g = 200m; tumehall - Hjertegarni Ciao Trunte 100% meriino 50g = 180m
Vardad: nr 2.0 sukavardad
Märkmed: Varrastel on 160 silma, ehk kahe kinda jagu! Nii et kujutage ette, kui peenest lõngast peaks mustri järgi kindad saama. Väike ruudumuster on samuti Mulgi kinnaste raamatust pärit randmemuster. Kahandatud on ka täpselt kindamustri kohaselt. Väikese pea jaoks jäävad küll esialgu kahandamise alustamise nurgad pisut kikki, aga aurutamisega sai need kenasti korda. Suurema lapse peas oli kohe ok. Sisse on kootud ühevärviline 9cm riba, et oleks soojem.

Kahandus lähemalt:

Aga kust mütsi nimi pärit on? Mütsi kududes rääkisin poisile rahvuslikest mustritest, et kust need pärit on ja üldse eestlusest ja juurtest ning lõpetasin meie väikese loengu lausega, et sellest tuleb üks õige eesti mehe müts. Kui issi õhtul koju tuli, teatas poiss, et emme teeb mulle Õige Mehe Mütsi

****************

Veidi varem, kui ilmad veel täitsa soojad olid ja palja peaga käia võis, tuli Suur Poiss koju ja teatas, et tema tahab nüüd ja kohe hästi triibulist js hästi värvilist mütsi! Ja et ma võin selle talle ise kududa. Oi see oli paitus mu kõrvadele, kuigi isekeskis imestasin hoopis mitte selle üle, et müts võib minu kootud olla, vaid selle üle, et minu poiss tahab (loe: julgeb) värvilist mütsi kanda. Aga ma ei lasknud seda kaks korda öelda, tuleb ju tagasihoidliku inimhakatise äkiline väljapaistmissoov ära kasutada.



Lõng: eelmise mütsi juures mainitud Hjertegarni Ciao Trunte (müügil Epu poes ja Veimevakas)
Vardad: nr 2.0
Märkmed: alustatud tubulaarselt (Oi jääb ilus serv! Kel vähegi kannatust, õppige ära ja te ei tahagi enam muudmoodi alustada). Silmi kokku 132.

Noh, selle mütsi saatus on tänaseks selline, et kolm korda poiss mul sellega käis ja siis jäi kahtlaselt esikusse vedelema. Minul pole õnnestunud välja pressida, et miks see siis enam ei kõlba, et kas ütles keegi midagi või ei meeldinud talle lihtsalt see kirju tähelepanu (ma täiesti mõistan teda, sest veel mõnda aega tagasi eelistasin ma ise ka nagu hall, või pigem, must hiireke riietuda). Aga ma päästsin ta sellest pingest, et ise tellis ja nüüd peab ehk igavesti kandma ning mütsi sai endale Väike Poiss. Kel oli selle üle ütlemata hea meel, sest tema on täielik vastand Suurele Poisile ja säraks iga sekund tähelepanu keskpunktis. Paraku jääb müts soojemaid kevadilmasid ootama.

Selline mütsilugu siis tänaseks

No comments: