Tuesday, February 24, 2009

Kihnu kindad

Tänase vastlapäeva lõpuks sobib teha üks üdini rahvuslik postitus kirikinnastest.
Pole vist kedagi, kes Kihnu Roosi kindakirja raamatust vaimustusse ei sattunud, rääkimata tema Elumõnust. On kuidas on, aga mina usun positiivse energia kandumist mõtete ja asjade jms kaudu. Igatahes on see kindakirja raamat selline, mida üsna tihti lihtsalt võtan sülle ja silitan ja siis lehitsen eest taha ja tagant ette, jään mõnd repliiki lugema ja mustrit imetlema ja nii hea tunne on. Rääkimata Elumõnust, see ongi nagu juturaamat.
Kindakirjade raamatus on üsna alguses pilt, kus Rosaali istub murul, hunnik kindaid ümber tema. Mulle jäid sealt kohe esimesel korral silma ühed käpikud, et need pean mina saama. Ilusad lilled (kanaperseõied) peal ja vahelapil südamekesed ka.
Minu nunnud
Pildid on klikitavad


Muster: raamatust Kihnu Roosi kindakirjad muster nr 38 (lk 52)
Lõng: Inglise peenike maavillane tumeroheline ja hallikasbeez, mida müüdi ülemöödunud aastal Epu poekeses poolidelt. See lõng on tiba peenem kui ntx Raasiku kahekordne, samas kannatas Raasiku punast randmesse selle lõnga kõrvale kasutada küll. Kinnaste kaal 54g
Vardad: nr 1,5mm
Märkmed: randmeosa kombineerisin piltide põhjal ise kokku, randmes on varrastel 72 silma. Lugesin raamatust, et kihnu kinnastel ei aeta mustrit käe all ehk kirilikul kokku jooksma, aga mina olen nii palju Monk küll, et ma ikka tegin seljapealse ja peopesa sümmeetrilised. Selleks tuli mustriosa tarvis kasvatada silmad 88-le (22 silma vardal). Mul on üsna väikesed käed ja kartsin, et kinnas tuleb nii suure silmade arvuga kole suur, sestap võtsin 1,5 vardad ja kudusin hoolega tugevamalt kui ma seda muidu teeks. Kinnas tuli suhteliselt paras, nii et tegelikult oleks võinud dkas 1,75 varda võtta või siis lihtsalt lõdvemalt kududa küll. Kirimuster tõmbab ikka korralikult kokku. Igavene tüütus oli pöidla mustrisse ajamine, aga sain sellega hakkama ja lausa mõlemas suunas (st kui pöial kindal allapoole vajutada, jookseb ka nii mustrisse).

Paar klikitavat pilti ka: Otsi pildil pöialt ning randmed lähemalt


***************************
Emal oli hiljuti sünnipäev. Millalgi jaanuaris kurtis, et temal pole korralikke sõrmikuid. Ma talle andsin küll kohe ühed vanemad pitsilised, aga mõtlesin juba siis, et koon talle sünnipäevaks ühed korralikud ja soojad sõrmikud ka. Mõni inimene lihtsalt eelistab sõrmikuid labakutele (minule endale meeldivad külmaga jällegi käpikud rohkem). No ja kust mujalt, kui Elumõnust. Veits naljakas on see, et kuigi mul on kaks raamatut kihnu mustritega, pidin mina nende kinnaste jaoks mustri maha kirjutama fotolt, mis on kindakirjade peatüki eel (naine binokliga kannab selliseid). No mis teha, kui äratundmine, et need on just NEED kindad, tuli sellelt fotolt.



Lõng: Elotroi Liisu mustjashall ja naturaalvalge. Kinnaste kaal 69g
Vardad: 1,75mm
Märkmed: randmes 66 silma, labaosas 76 silma. Mulle tegelikult eriti ei meeldi Kihnu sõrmikute mustrilised sõrmed. Minu jaoks on see värk liiga kirju, kui käeosa on üht mustrit ja siis veel liiga sigrimigri sõrmed otsas. Nende sõrmede tegemine oli üldse üks igavene, hm, peavalu. Teise kinda sõrmed "sündisid! 1 tükk päevas ja seda sunniviisiliselt, sest kindad tuli ju tähtpäevaks valmis saada. See-eest võis pöidla mustrisse ajamata teha (kuigi fotol tundub ta mustris olevat). Peale vaadates tunduvad sõrmikud nii suured ja rohmakad, aga tegelikult olid isegi minu väiksele käele suhetliselt sobivad, ei üldse suured. Nüüd tahaks sõrmikuid endale ka, aga see sõrmede tegemine lükkab asja tükiks ajaks kaugemale. Vbl teen kunagi stiliseeritud, st ühevärviliste sõrmedega endale. Aga ema oli muidugi õnnelik, lubas isegi kohe kandma hakata. 2007 jõuluks kootud sokid pani ta alles eelmisel nädalal jalga ju!
Muster lähemalt ka (kliki):

No comments: