Saturday, April 19, 2008

Kaks kärbest ühe hoobiga

Jälle olin kaval (et mitte öelda laisk) ja ühildasin kaks koostegemisprojekti: Põikipidi kootud palmikutega pullover ja Värvispekter - märts.
Asi sai alguse tegelikult tollest kooskudumisest. Mulle meeldivad palmikud, mulle meeldib kõrge kaelus, mulle meeldib pika varruka peal kantav kudum - seega ideaalne mudel minu jaoks. Miskipärast hakkas üsna algusest kummitama, et see võiks/peaks mul olema kas roosa või lilla Kaks värvi, mida ma alati olen vahetusprojektides kui täiesti välistatud kirja pannud! Õige värvitooni leidmine ei olnud aga sugugi kerge: kui leidsin meeldiva tooni, ei sobinud lõng ise ja vastupidi. Ühe paduroosa lõnga isegi ostsin ära, aga lõin põnnama - lihtsalt ei suutnud end nii roosas ette kujutada, kuigi värv iseenesest meedis. Aga nagu minu ema ikka ütleb, 99% probleemidest laheneb iseenesest, lõpuks sattusin Epu poes fantastilisele ploomilillale lõngale. Sealt siis see idee kaks projekti ühildada.



Ütlen ausalt, pildile õiget tooni (punaks ploomililla) püüda oli raske, enamus pilte tulid veinipunased. Nii et lillat on fototöötluses juurde keeratud, et vähemalt minu monitoril asi enamvähem õige paistaks. Kõige täpsem toon on allpool oleval varrukasuu pildil vist. Tunnustatud ekspertidelt on arvamust ka küsitud, et kas ikka on lillaga tegemist

Muster: Osinka foorumist leitud link mingile saksakeelsele ajakirjale, ilmselt Für Sie. Alumine laiem palmik on minupoolne asendus.
Lõng: Rowan Silk Wool DK (toon bramble) 50% meriino, 50% siid 50g=100m; kulus ligi 9 tokki. Ostetud Epu poest.
Vardad: 3,5mm bambus ringvardad, kaeluses ja varrukasoonikul 3,0mm

Märkmed: minuga on nii, et vahel tundub niisama otsast otsani kudumine igav, seepärast kipun ma asju ratsima ja kohati keerulisemalt tegema. Siin kasutatud trikid: alustatud heegelketilt, et soonikud kõige lõpus kududa (lõnga oli piiratult, nii sai soonikupikkusega mängida). Needsamad soonikud on hiljem kootud ringselt 2:2 soonikus ja lõpetatud tubular bind off meetodil (keegi võiks neile terminitele ka eestikeelsed nimetused välja mõelda). Sellele mahanõelumisele vastab ka sarnane ülesloomine, nii et mõlemad otsad jäävad identsed.
Alumise osa jaoks silmused ülaosalt üleskorjatud ja ringselt ülalt alla kootud 2:1 soonikus, alumine serv jällegi tubulaarselt maha nõelutud. Kaelus kootud samuti küljelt küljele, üla- ja alaservas 4silmaline palmik. Kaelusekaarelt silmad ringvardale üles korjatud ja kaelus kudumise käigus kehaosaga kohe kokku kootud.
Harutamisest ei pääsenud, peamiselt mõõtude arvestamises möödapanemise tõttu (ülaosa sai liiga lai ja kaelus liiga suur, alaosa silmade arv sai ka paika alles kolmandal korral ning kaeluse laiuse määramisega, et ilusti istuks, oli ka häda). Lõnga jäi ka puudu, kamps olekski nabakas jäänud, kui toredal kaaskudujal Lola69'l poleks justnimelt seda tooni 1 tokk olnud, mille ta sõbralikult mulle loovutas. Aitäh Sulle!

Lõngast ka natuke. Minu esimene katsetus kallima kvaliteetlõngaga. Lõng ise on vapustavalt mõnus kududa, katsuda ja kindlasti ka kanda (kuigi villane, kannatab seda ka lühikese varrukaga džemprina kanda - nii mõnus on vastu ihu). Väheke kardan, kuidas ta kandmisel vastu peab, sest juba kudumise käigus on pool kudumist karvaseks muutunud, mis jätab pinnale kergelt hallika varjundi.

Mõned klikitavad pildid detailidest, kaelus ja varrukasuu (nii näeb välja see va tubular bind off):


Ja pilt, kuidas vältida hilisemat õmblemist ja detailid kudumise käigus ühendadad. Ringvardal on kaelusest üleskorjatud silmad, sukavardal kaeluse enda silmad. varraste ristumiskohal toimub kokkukudumine, selleks tõstetakse sukavardalt viimane silmus ringvardale ja kootakse see sealoleva esimese silmusega kokku (silmus liigub sukavardale tagasi, nii et seal silmuste arv ei muutu). Ühenduskohal jääb jooksma väga korrektne justkui venitatud silmuste rida (pildil näha alumise palmiku all jooksev parempidiste silmuste joon). Soovitan soojalt!


Ise jälle jube rahul, sellest saab kindlasti kõvasti kandmist leidev kudum minu garderoobis. Aitäh Rohelisele ja leili33'le, kes selle mudeli kooskudumisse üles panid ja Lola69'le, kes mu selle lõngani juhatas

No comments: